czwartek, 9 października 2014

Dwuwarstwowy, wegański deser czekoladowo-kokosowy z bananami/ Vegan chocolate-coconut, banana dessert

Zastanawiałam się jak nazwać ten deser ( który mi dzisiaj posłużył jako śniadanie do pracy ! :D ) w jego skład wchodzi witariański mus "czekoladowy" i wegańska "bita śmietana" kokosowa ... może macie jakiś pomysł? 


Mus "czekoladowy"
Składniki:
banan
pół awokado
3 łyżeczki RAW kakao
syrop klonowy
2 łyżeczki nasion chia

Miksujemy wszystkie składniki ( poza nasionami chia  )na gładki mus, dodajemy chia, miksujemy chwile na małych obrotach, odstawiamy do lodówki.

Pierwszy raz robiłam ten "czekoladowy mus" z nasionami chia jest przepyszny!!


Kokosowa "bita śmietana"
Składniki:
Mleko kokosowe w puszce 
syrop klonowy ( lub inny słód)
garść mrożonych malin

Puszkę mleka kokosowego wstawiamy na około 5 godzin do lodówki, po wyciągnięciu odwracamy do góry nogami, odlewamy płyn a pozostały miąższ kokosowy miksujemy razem z syropem, dodajemy mrożone maliny i miksujemy.

Ja wykorzystałam bitą śmietanę która została  z przepisu na Bezglutenowe, wegańskie ciasto dyniowe... ciasto zniknęło ...śmietana została...





Pomiędzy mus, a śmietanę dałam banana, świetnie komponuje się zarówno z "czekoladą" jak i z "kokosem".

Gluten-Free, Dairy-Free, & Refined Sugar-Free




9 komentarzy :

  1. Odpowiedzi
    1. warto spróbować szczególnie jeżeli chodzi o mus z awokado i chia jestem pozytywnie zaskoczona :)

      Usuń
  2. Choco - Coco Musss :). Jest jakaś nagroda ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. A puszka mleka kokosowego mala czy duza? :) I skad ten niebieski kolor na 1 zdjeciu? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm.. standard nie spotkałam się z małą :) jeżeli chodzi o kolor to mam niebieski słoik :D

      Usuń
    2. Ja zakupiłam 200ml i 400ml, wiec którą wybrać do tego koktajlu? ;)

      Usuń