sobota, 10 maja 2014

Wegańskie bezglutenowe ciasto marchewkowe

Maj!!!Miesiąc bzu :D  Mój ukochany miesiąc...z okazji 9 maja oraz dogadzania sobie w tym dniu zrobiłam ciasto marchewkowe. Bezsprzecznie najlepsze jakie do tej pory jadłam. Ciasto nie zawiera glutenu, nabiału oraz rafinowanego cukru.







Składniki:
3/4 szkl. mąki ryżowej
1/2 szkl. mąki gryczanej
1/3 szkl. mąki kokosowej
1/2 szkl. cukru kokosowego
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka przyprawy piernikowej
szczypta soli
1/3 szklanki oleju z orzechów u mnie pistacjowy
1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
1/2 szkl. drobno pokrojonego ananasa
1 szkl. startej marchewki ( u mnie na grubych oczkach)
4 łyżeczki nasion chia
1 1/2 szkl. mleka migdałowego



Przesiewamy wszystkie suche składniki: mąki, cukier,przyprawy, sól i sodę.

Nasiona chia zastąpią nam jajka ( dużżżżżżżżżżży eksperyment ) 4 łyżeczki nasion chia mieszamy z 3 łyżeczkami wody i odstawiamy na 10-15 min następnie mieszamy z olejem oraz mlekiem migdałowym.

Suche składniki mieszamy ze składnikami mokrymi, dodajemy ananasa, marchewkę oraz orzechy. W razie potrzeby dodajemy jeszcze mleka migdałowego.




Ciasto piekłam w dwóch formach o średnicy 22 cm ( nie chciałam ryzykować, że nie będzie dostatecznie wysokie ) w temperaturze 170 stopni przez 45 min.

Po wystudzeniu przekładamy kremem.


 


Kremowy "Frosting"
200g nerkowców
3 łyżki soku z cytryny
4 łyżki syrop z agawy
4 łyżki mleka migdałowego

Nerkowce warto namoczyć wcześniej ( u mnie około 8 h )wtedy łatwiej uzyskamy kremową konsystencję. Blenderujemy wszystkie składniki razem.Mleko migdałowe dodajemy w ilościach minimalnych tylko po to aby składniki lepiej się zmiksowały na krem. Syropu z agawy możemy dodać więcej jeżeli mamy ochotę na słodszy frosting.





Połową kremu przekładamy ciasta, pozostałym kremem smarujemy górną warstwę. Ciasto ozdobiłam orzechami włoskimi i cynamonem.






Jeżeli chodzi o smak... ciasto jest słodkie ma korzenny posmak i wyczuwalną lekką nutkę marchewki. Dla osób wrażliwych na smak mąki gryczanej - praktycznie jej nie czuć.


Pyszotka!


Gluten-Free, Dairy-Free & Refined Sugar-Free!



8 komentarzy :

  1. Bardzo fajne. Zrobię tylko w wersji zmodyfikowanej. :) Można zastąpić ananas czymś sezonowym? I mąkę koko inną mąką np. ryżową lub gryczaną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że tak! Ja chciałam żeby to ciasto przypominało tą ponoć najlepszą wersje :) co do mąki to musisz pokombinować byle by nie była za ciężka.:)

      Usuń
  2. Super! Ciekawy pomysł z tą chią. Ja przeważnie używam mielone siemię. Pewnie tu też się nada jak myślisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak :) W takich przepisach można improwizować:)

      Usuń
  3. genialny pomysł na składniki! jestem głodna jak widzę takie pyszne ciacho , a marchewkowe szczególnie uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny pomysł:) Kusi by posmakować:)

    OdpowiedzUsuń