piątek, 20 maja 2016

Bezglutenowe, wegańskie muffinki dyniowe z masłem orzechowym / Vegan, gluten free peanut butter pumpkin muffins

Muffinki dyniowe,  super sprawdzają się na przekąskę po śniadaniu, na lunch albo na deser do kawy <3 Są lekko mokre w środku ... myślę, że podbiją serca szczególnie tych osób które lubią  "zakalcowate" wypieki ;)

Najlepsze muffinki dyniowe robi moja bratowa Karolina :* ten przepis jest zmodyfikowaną wegańsko-bezglutenową wersją jej muffinek <3 <3 <3



Składniki:
1,5 szklanki wiórków kokosowych
200 g płatków migdałowych
1 szklanka puree z dyni piżmowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki miodu
3 łyżki masła orzechowego
cynamon
szczypta soli
2 łyżki siemienia lnianego zalane 150 ml wody
pestki dyni, żurawina, rodzynki, orzechy włoskie


Do muffinek użyłam puree z dyni piżmowej, puszystości dodatkowo dodają drobno zmielone płatki migdałowe ;)

Płatki migdałowe i wiórki kokosowe miksujemy na bardzo bardzo drobną mąkę lekko klejącą.

Siemie lniane zalewamy wodą i dokładnie mieszamy.


Puree dyniowe łączymy z miodem i masłem orzechowym, dodajemy siemie lniane, dokładnie mieszamy. 

Osobno mieszamy mąkę migdałowa z kokosową, proszkiem do pieczenia, cynamonem i solą.

Mokre składniki wlewamy do suchych. Na koniec dodajemy dodatki, dla mnie idealne są pestki z dyni, żurawina i orzechy włoskie.

Masę muffinkową  nakładamy do foremek, pieczemy w 180 stopniach przez około 30 min.


<3 <3 <3

Gluten-Free, Dairy-Free & Refined Sugar-Free!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz