sobota, 28 czerwca 2014

Wegański,bezglutenowy tort czekoladowy z truskawkami

Od dawna  myślałam o tym cieście, tort czekoladowy z truskawkami ...hmmm..gluten i czekolada :/czyli nic dobrego dla mnie. Zrobiłam więc wersje bezglutenową, bez rafinowanego cukru oraz z roślinną "czekoladą". Ciasto jest pyszne i zdrowe czyli to co lubię najbardziej :D



Składniki:
Ciasto
230 g mąki ryżowej ( ja zmieliłam ryż jaśminowy)
4 łyżeczki karobu
2 czubate łyżki siemienia lnianego
1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej

40 ml płynnego oleju kokosowego
30 ml syropu z agawy ( lub więcej ...)
1 łyżeczka octu balsamicznego
300 ml mleka ryżowego ( lub inne mleko roślinne)


Osobno mieszamy składniki suche i mokre, następnie do masy dodajemy wymieszane składniki suche. Miksujemy na gładką masę. W tym momencie proponuje sprawdzić czy masa jest dostatecznie słodka. W razie potrzeby dodać syrop z agawy.



Powstałą masę rozlewamy na dwie tortownice o średnicy 21 cm. Pieczemy w 180 stopniach około 45 min, aż patyczek będzie suchy. Po upieczeniu czekamy aż blaty ostygną w tym czasie możemy zrobić masę czekoladową.





Składniki
Masa "czekoladowa"
pół dojrzałego avokado
1 dojrzały banan
2-3 łyżeczki karobu
syrop z agawy

Wszystkie składniki miksujemy razem na gładką masę, w razie potrzeby dodajemy więcej karobu (wiele zależy od rodzaju karobu ), to samo tyczy się syropu z agawy.



Truskawki
około 300 g truskawek lekko miksujemy z syropem z agawy.

Robimy przekładańca!




Z dwóch czekoladowych blatów wykrajamy okręgi około 18 cm, ciasto które nam zostało posłuży do zrobienia rantu trzeciej czekoladowej warstwy.

Zaczynami od pierwszego blaty, na niego nakładamy połowę przygotowanych truskawek, przekładamy drugim blatem czekoladowym, na który kładziemy pozostałe truskawki, z wykrojonych części formujemy rant.



Boki oraz rant smarujemy musem czekoladowym. Jeżeli mus nam zostanie ..zjadamy !:D
Do dekoracji dodajemy truskawki z zielonymi szypułkami.




Tort jest pyszny, mus czekoladowy i truskawki to idealne połączenie, jestem pozytywnie zaskoczona jeżeli chodzi o ciasto z mąki ryżowej.


Gluten-Free, Dairy-Free & Refined Sugar-Free!





14 komentarzy :

  1. Nigdy nie próbowałam piec ciasta na mące ryżowej. Twoje wygląda przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. aż mi ślinka leci:) idealny torcik na urodziny pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. taki tort chcę na urodziny, a co?! :) jest świetny, i pewnie równie smaczny tak jak piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super wygląda i jeszcze bez glutenu...piszę się od razu na niego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to tez ważne :) bez glutenu, bez nabiału, bez cukru :D

      Usuń
  5. Przepysznie wygląda, zwłaszcza ta masa mnie zaintrygowała. Wypróbuję ją niebawem do czekoladowca jaglanego :) Pozdrowienia dla kulinarnej Artystki

    OdpowiedzUsuń
  6. takie szybkie pytanko... a siemie lniane to w ziarnach czy tez mielone?
    zrobilem z ziaren... i zastanawiam sie czy czasem by nie bylo bardziej puszyste to ciasto, gdyby to jednak bylo mielone siemie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mielone :) mój błąd powinnam dopisać...
      siemię lniane mielone zastępuje w moich przepisach jajka, najlepiej sprawdza się mielone :)

      Usuń
  7. Czym moglabym zastąpić syrop z agawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syrop klonowy albo mój ulubiony syrop daktylowy -<3

      Usuń